Sunday, January 3, 2010

Elmali Kurabiye


malzemeler:

-yarim paket margarin
-1 cay bardagi siviyag
-1 cay bardagi yogurt
-2 cay kasigi kabartmatozu
-2 paket vanilya
-aldigi kadar un
-ic harci ; 4 adet elma
-tarcin
-bir elma icin bir yemek kasigi seker
-uzeri icin ; pudra sekeri

yapilisi:

Elmalarin kabuklarini soyup,rendeliyelim.seker ile beraber elmalarimizi ocakta pisirelim.
Tarcini ilave edip karistiralim.
Ayri bir kapta hamurumuzu hazirliyalim.oda sicakliginda olan margarini sivi yagi iyice karistiralim.daha sonra yogurdu ilave edelim.
Vanilya, kabartmatozu, unu eleyerek ilave edip cok sert olmayan yumusak bir hamur elde edelim.
Hamurumuzdan ceviz buyuklugunde bezeler alip elimizle yuvarlak acalim ve ortasina hazirladigimiz elmali harctan koyup karsilikli kenarlari ust uste gelecek sekilde kapatalim.onceden isittigimiz 180 dereceli firinda pembelesinceye kadar pisirelim.
Soguttuktan sonra uzerine bolca pudra sekeri serpelim.
Ben hamurun bir kismi ile gul tatlisinin seklini denedim.
Onlarida sizinle paylasmak istedim.


14 comments:

PAPATYA PRENSES said...

bu kurabiyenin daha ismini duyar duymaz, çocukluğuma ait bir koku sarar burnumu:) çok severim..

ellerine sağlık canım..

Gönülünce Lezzetler said...

Kurabiyelerin görüntüleri çok şık...Görütüye bakınca bu tadı özlediğimi fark ettim...Nefis olmuş ellerinize sağlık...

hilalinmutfagi said...

Yerim ben senin elmali kurabiyeni,ne guzel olmuslar boyle,ellerine saglik canim.

sarımutfak-hande said...

çok severim çok
ellerine sağlık

IŞILCA TATLAR said...

Lale!ciğim,
Her iki şekli de çok güzel olmuş ama ben güllü olanı çok beğendim.
Ellerine sağlık, yiyenlere de afiyetler olsun.
Sevgilerimle,

Bir Dilim Düş said...

mmmmmmmmmmmmm nefissss elma ve tarçın nefis bir aroma oluşturuyor. Ellerinize sağlık ben genellikle içine ceviz de koyuyorum.

Sevgiler,
Evren

rumma said...

Harika bir görüntü ellerinize sağlık

Elma varsa bende varım..:)

sevgiler

Esra said...

iKi şekilde çok hoş olmuşlar,Tarçının ve elmanın yarattığı aramodan asla vazgeçemeyenlerdenim,ellerine sağlık...

kalpkurabiye said...

ellerinize sağlık çok sevdiğim bir kurabiye :) banada beklerim..
sevgiler..

paşakızı mutfakta said...

Merhabalar..Ellerinize sağlık nefis olmuşlar.SEVGİLER..

Şeker Mutfak-Asia Asiye Aksakal said...

Gül şekli uygulamak çok güzel bir düşünce, bayıldım. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU said...

çok severek yaparım..
çokda severim pişerken gelen o mis gibi baharat kokularını..
ellerine sağlık canım
sevgiler.

dokuzuncubulut said...

Tarçın ve elma bir araya geldimi, kimse onları tutamaz. Hele pişerken ne güzel bir koku sarar mutfağı. Kurabiyeleriniz çok güzel olmuş, ellerinize sağlık...

buzlubadem said...

Gül tatlıları çok şık olmuş, elinize sağlık :)